Personlig service
Kundservice2022-10-31T08:42:00+01:00

Kontakta oss

Har du frågor eller undrar över något? Vi hjälper dig! Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, antingen via telefon eller kontaktformuläret här intill. Under Frågor & Svar hittar du svar på de vanligaste frågorna kring våra produkter och tjänster.

Ring oss

Kundtjänst:0774-100 590

Våra öppettider

Vi har öppet vardagar mellan 08:00 – 17:00

Spärrtjänst

Personlig spärrtjänst dygnet runt: 08-557 76 700

Skicka e-post till oss

    Jag vill betala via autogiro, hur gör jag?

    Svar: Vill du skicka in en anmälan att betala via autogiro gör du det enkelt genom att klicka här. Där kan du både anmäla och aktivera autogiro direkt online, alternativt ladda ner och skriva ut en manuell anmälan som du postar till oss.

    Jag har tappat mina nycklar, vad gör jag?

    Svar: Om du har tappat dina nycklar kan du kontakta vår kundtjänst för att kontrollera att dina uppgifter om dig stämmer och är uppdaterade. Kundtjänst kommer sedan att kontakta dig på valt sätt när nycklarna kommer in.

    Går det att spärra från utlandet?

    Svar: För att spärra från utlandet ringer du +46 771-444 777. Inom Sverige ringer du 020-444 777.

    Jag behöver uppdatera mina registrerade kort

    Svar: Uppdateringar av registrerade kort och mobiltelefoners via denna sida alternativt genom att logga in på ”mina sidor”.  Det går även bra att ringa till vår kundtjänst för att få personlig hjälp med din registrering eller om du hellre önskar beställa en registreringsblankett hem.

    Frågor & Svar

    Kan man köpa delar av boxen?2021-06-18T18:35:06+02:00

    Inga problem! Önskar du fler världsdekaler? Två simkort? Mobilt Bredband? Det ordnar vi! Kontakta oss så anpassar vi Mobil Frihet Boxen efter just dig och ditt användande.

    Jag vill värva en vän och hört att man blir belönad, vad gäller?2022-10-04T11:30:04+02:00

    Hjälper du som kund till att förmedla SST NET boxen är det klart du ska bli belönad. För varje gång en vän eller kollega till dig blir kund erhåller ni båda 3 fria månader. Besök www.sstnet.se/varvaenvan och fyll i era uppgifter eller ring 0774-100 590 för att få veta mer.

    Kan jag behålla mitt nummer?2021-06-18T18:27:53+02:00

    Självklart! Behåll ditt gamla eller skaffa ett nytt. Oavsett hjälper vi dig. Du kan flytta in ditt nummer till oss när som helst. Det behöver inte vara i samband när du köper SST NET Mobil Frihet boxen.

    Hur bra täckning har SST NET?2021-06-18T18:27:02+02:00

    SST NET köper kapacitet av ledande aktörer på den europeiska marknaden. Genom att samarbeta med våra nätpartners kan vi erbjuda mobiltäckning till 98,5% av Sveriges befolkning. Vill du läsa mer om täckning? Besök www.sstnet.se/tackningskarta

    Kan jag byta till en annan snabbhetspremie?2021-06-18T18:37:05+02:00

    Vill du byta till en annan snabbhetspremie? Inga problem! Oavsett om du vill ha en iPhone, Android eller annan produkt så tar vi dina önskemål i beaktning. Visste du att istället för telefon kan du få ex, en elcykel i snabbhetspremie? Det är Mobil Frihet. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig!

    Kan jag uppgradera min surf?2022-10-04T11:30:33+02:00

    I detta abonnemang ingår det 25 GB surf, skulle du behöva mer är det inga problem! Kontakta vår kundservice på 0774-100 590 och gå igenom vilket behov du och har och hur mycket surf som behövs.

    Jag är bunden hos nuvarande operatör, kan jag ändå byta?2022-10-04T11:30:55+02:00

    Alla kan bli kund hos SST NET. Är du fast hos nuvarande operatör? Inga problem, vi hjälper dig! Ring oss på 0774-100 590 så vägleder vi dig.

    Jag vill betala via autogiro, hur gör jag?2022-10-04T11:31:17+02:00

    Vill du skicka in en anmälan att betala via autogiro gör du det enkelt genom att kontakta vår kundservice på 0774-100 590 så hjälper dem dig med aktiveringen.

    Om jag blir bestulen, har ni alltid öppet?2021-06-18T18:28:23+02:00

    Stämmer, våra kontor är alltid bemannade. För SST NET är det viktigt att snabbt kunna serva sina kunder om man blivit bestulen. Dels för att kunna spärra värdehandlingar men även för att direkt kunna aktivera sitt NÖD-sim.

    När grundades SST NET?2021-06-18T18:28:55+02:00

    SST NET grundades 2013. Med vision att vara och tänka annorlunda. Med moderbolaget SST (grundat 1956) i ryggen tog vi fram, Mobil Frihet – Frihet är att slippa oroa sig! Boxen innehåller sju tjänster som frigör din tid. Vi är idag en uppskattad aktör på svenska marknaden.